Vårt nyårslöfte 2011...

...är att komma igång med bloggen. Eftersom jag ändå sitter och förväntansfullt väntar på att juntorna ska komma kan jag lika gärna lägga upp det första inlägget för i år.

Onsdagkväll lika med pyssel- och fikakväll. Ikväll tänkte jag bjuda på smaskiga cupcakes som jag hittade på hemmakonditor.se, men verkar nu mera vara borttaget...

Ingredienser:

125 g. smör
2,5 dl. socker
1 dl. kakao
3 dl. mjöl
2 st. ägg
2 tsk. vaniljsocker
2 dl. kokande vatten
2 tsk. bakpulver
1 nypa salt

Fyllning:

2 dl. nutella

200 C i mitten av ugnen, ca. 12 min.

Frosting:

200 g. cream cheese

150 g. rumsvarmt smör

100 g. smält vit choklad

5-6 dl. florsocker



Lycka till!
/ Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0