Påskfirande hos Jenny

Påsken firades redan på långfredagen med en hejdundrans fest hemma hos Jenny! Här kommer några av mina bilder och recepten på den omtyckta mousse-tårtan med fisk & skaldjur. Jag fångade den dock inte på bild så om någon annan har det vore det roligt om ngn la upp den :)  // Loisa

Moussetårta med fisk & skaldjur
Euroshopper mörkt rågbröd ca 300 g
50 g smält smör
1 dl grädde
1 dl dill
2 bitar lax (totalt 300-400 g)
1 burk kräftstjärtar (går bra med räkor också)
200 g färskost (typ philedelphia)
1 dl crème fraiche
1 msk hummerfond
1 halv citron (bara saften)
1/2 msk dijonsenap
1/2 msk tomatpuré
1 burk rom 100g
cayennepeppar

- Låt gelatinet ligga i vattenbad 5 min (eller mer)
- Mosa brödet och blanda med det smälta smöret. Tryck ut i en form med löstagbara kanter
- Blanda alla andra ingredienser, lägg i gelatinet sist
- Lägg ut smeten i formen med brödet
- Låt stelna i ett par timmar
- Dekorera med citron, körsbärstomater och gruka mm



Skolkatalogsminnen...


En bild säger mer än 1000 ord...


hehe...crazy people with crazy cards





Kommentarer
Postat av: Jenny

härliga bilder! Jag gillar särskilt Ninas plåthatt! Vi har en liknande skål här hemma! Ses snart flickor!

2010-04-05 @ 16:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0